خانهمقالات

اهل کدام سفر هستید؟

انتخاب سفر براساس سیلقه

امروزه با گسترش و توسعه صنعت گردشگری و توریسم، تنوع در نوع و شیوه سفرکردن بسیار زیاد شده است...
اهل کدام سفر هستید؟

امروزه با گسترش و توسعه صنعت گردشگری و توریسم، تنوع در نوع و شیوه سفرکردن بسیار زیاد شده است، به‌طوری که تقریبا بسته به نوع دیدگاه و سلیقه هر شخص، سفر معنا پیدا می‌کند. به مثال‌های زیر توجه کنیم:

گردشگری تجاری: سفرهایی که تجار و یا افراد برای مشارکت در یک امر تجاری، شرکت در نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌های اقتصادی و... از نقطه A به نقطه B سفر می‌کنند. در این نوع سفر ملاک انجام شدن کار مورد نظر است و مقصد و جذابیت‌های آن مورد نظر نیست.

گردشگری پزشکی: در این نوع گردشگری، شخص و یا افراد برای استفاده از پتانسیل‌های درمانی و پزشکی و یا بهداشتی از نقطه مقصد، اقدام به سفر می‌کند و بسته به نوع درمان و مراحل آن، زمان متفاوتی را دربرمی‌گیرد.

گردشگری ورزشی: در این نوع گردشگری، ورزشکاران چه به صورت تیمی و یا انفرادی از نقطه A به نقطه B به قصد شرکت در مسابقه و یا رویداد ورزشی سفر می‌کنند.

گردشگری آموزشی: در این نوع گردشگری، هدف دیدن و تجربه کردن یک موضوع خاص در نقطه‌ای دیگر است، که می‌تواند این فضا دور از مکان مبدا و یا حتی نزدیک به مبدا باشد. اصولاً در این نوع سفر، افراد و علاقه‌مندان، همراه با استاد و یا راهنمای مجرب و باتجربه، همسفر می‌شوند تا از تجربیات و دانش آن شخص استفاده کنند. این نوع سفرها در نقاط مختلف از سوی مجموعه‌های مختلف و در قالب‌های گوناگون از جمله باشگاه‌های تخصصی (کلوب‌ها)، مؤسسات آموزشی و... برگزار می‌شود.